Tuesday, August 3, 2021

طراحی اپلیکیشن با پایتون

دهه‌هاست که فناوری هر روز در حال تغییر و پیشرفت است و در نتیجه ما تلفن‌های هوشمند، ابر رایانه‌ها، هوش مصنوعی و موارد دیگر داریم. برای استفاده از این فناوری‌ها، ما اکنون چندین برنامه تلفن همراه را توسعه داده‌ایم که با زبان‌های برنامه نویسی ساخته شده‌اند. یکی از این زبانهای محبوب، طراحی برنامه با استفاده از Python است.

C:\Users\Amin Izadinia\Desktop\طراحی-اپلیکیشن-با-پایتون1.jpg

Python یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب در بین توسعه دهندگان است. در واقع، این زبان به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی سال 2019 اعلام شد و حتی از زبان اصلی برنامه نویسی، جاوا پیشی گرفت. در حقیقت، این امر کل روند توسعه برنامه تلفن همراه را بسیار تسهیل کرده است، از این رو عنوان آن را نیز به خود اختصاص داده است.

پایتون چیست؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی شی گرا و یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است. این یک ساختار داده داخلی چشمگیر است که همراه با تایپ پویا و ارتباط بدون دردسر ارائه می‌شود. به نظر می‌رسد یک زبان نوشتاری یا چسب برای ترکیب چندین مؤلفه با هم است.

طراحی یک برنامه با پایتون به دلیل رویکرد ساده و آسان برای یادگیری آن شناخته شده است که از قابلیت خوانایی پشتیبانی می‌کند و هزینه‌های نگهداری را کاهش می‌دهد. همچنین از ماژول‌ها و بسته‌ها پشتیبانی می‌کند، که به نوبه خود باعث افزایش مدولار بودن و قابلیت استفاده مجدد کد می‌شوند. برای افزودن جواهر دیگری به تاج خود، از چندین پلتفرم کاملاً پشتیبانی می‌کند و پایتون را برای توسعه برنامه‌های موبایل ایده آل می‌کند.

کافی است بگوییم که پایتون یک زبان محبوب است. بیایید نگاهی به ویژگی‌های او بیندازیم که نقش مهمی در گسترش محبوبیت او مانند آتش داشته است.

چرا طراحی برنامه در پایتون محبوبیت زیادی پیدا کرده است؟

  1. خواندن و فهم کد پایتون آسان است

یکی از رایج‌ترین ویژگی‌های طراحی برنامه‌های پایتون، نحو آن است. گرامر آن توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا مفاهیم را بدون نوشتن کد اضافی بیان کنند. پایتون راهی برای ساده سازی کارهای پیچیده دارد. به همین دلیل، یادگیری آن برای مبتدیان مناسب است.

پایتون تنها زبانی است که بر روی خوانایی کد تمرکز دارد، بنابراین به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا از کلمات کلیدی انگلیسی به جای علائم نگارشی استفاده کنند. همه این عوامل پایتون را برای برنامه‌های اختصاصی تلفن همراه مناسب می‌کند. علاوه بر این، کد اصلی روشن به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا نرم افزار را بدون هیچ گونه تلاش اضافی حفظ و به روز کنند.

  1. زبان پایتون سریع

در پایتون، برنامه‌هایی به مفسر اضافه می‌شوند که مستقیماً آنها را اجرا می‌کند. این بدان معنی است که تقریباً برای همه زبانهای دیگر تلفیقی اتفاق نمی‌افتد. در مورد کد پایتون، به راحتی و به سرعت می‌توانید از طریق کد پایتون بازخورد بگیرید، مانند خطاهای لکه بینی. با پایتون می‌توانید برنامه‌های خود را تمام کرده و سریعتر از سایر زبان‌های برنامه نویسی اجرا کنید.

  1. سازگار با پایتون

بسیاری از سیستم عامل‌ها مانند Android، iOS و Windows وجود دارند که توسط Python پشتیبانی می‌شوند. در واقع، شما می‌توانید از کامپایلرهای پایتون برای استفاده و اجرای کد بر روی سیستم عامل‌ها و ابزارها استفاده کنید. همچنین می‌توان بدون نیاز به کامپایل مجدد، کد یکسانی را بر روی چندین سیستم عامل و کد برنامه اصلاح شده اجرا کرد. علاوه بر این، اگر می‌خواهید تأثیر تغییرات ایجاد شده در کد و خیلی سریع را بررسی کنید، پایتون انتخاب شماست.

  1. توسعه آزمایشی را تسهیل می‌کند

ایجاد نمونه‌های اولیه نرم افزار هرگز آسانتر نبوده است. پایتون به طور کامل از نمونه سازی پشتیبانی می‌کند و همچنین به شما امکان می‌دهد با ساخت مجدد کد، مستقیماً از نمونه سازی کد تولید کنید.

به لطف پایتون، کدگذاری و آزمایش می‌توانند دست به دست هم دهند. این روش از روشی به نام TDD استفاده می‌کند که مخفف Test Driven Development است.

  1. کتابخانه استاندارد قدرتمند

طراحی اپلیکیشن با استفاده از Python دارای یک کتابخانه استاندارد بسیار قدرتمند است که یک زبان آن را به زبان‌های دیگر می‌دهد. کتابخانه استاندارد پایتون به شما امکان می‌دهد ماژول‌ها را از طیف وسیعی از نیازها انتخاب کنید. اکنون هر ماژول به شما امکان می‌دهد بعداً بدون کدگذاری اضافی ویژگی‌ها را اضافه کنید.

این نکته را می‌توان با یک مثال پاک کرد. فرض کنید شما در حال نوشتن یک برنامه وب هستید و اکنون می‌توانید از ماژول‌های خاص Python برای پیاده سازی سرویس‌های وب یا مدیریت رابط سیستم عامل استفاده کنید. به سادگی کتابخانه پایتون را مرور کنید و اطلاعات مربوط به ماژول‌ها را جمع آوری کنید.

  1. پایتون از داده‌های بزرگ پشتیبانی می‌کند

داده‌های بزرگ یکی دیگر از فناوری‌های در حال ظهور است و پایتون یکی از پرکاربردترین زبان‌ها برای توسعه آن است. این به این دلیل است که پایتون تعداد زیادی کتابخانه برای کار روی داده‌های بزرگ دارد. علاوه بر این، برنامه نویسی پایتون برای پروژه‌های داده‌های بزرگ نسبت به زبان‌های دیگر آسان‌تر و سریعتر است، و این باعث می‌شود که یک انتخاب محبوب برای توسعه دهندگان در سراسر جهان باشد.



No comments:

Post a Comment