Monday, August 16, 2021

CRM چیست؟

 

 CRM چیست؟

نرم افزار CRM ابزار تخصصی مدیریت ارتباط با مشتریان است. و در تعریف دقیق تر می توان گفت که CRM، یک استراتژی اساسی برای مدیریت روابط و تعاملات سازمان با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه است.

به عنوان مدیر یک سازمان، قطعا به خوبی می‌دانید که اگر قرار است کسب و کار شما سالیان سال به بالندگی خود ادامه دهد، باید با توجه به چشم انداز تعریف شده، یک استراتژی مناسب و دقیق برای هدایت کسب و کار خود تدوین کنید.

بدون شک اهداف بلندی برای برنامه فروش و سودآوری سازمان خود تعریف کرده اید. اما برای پیشبرد این اهداف، به اطلاعات مرتبط، دقیق و به هنگام نیاز است تا هر لحظه از حرکت سازمان خود در مسیر پیشرفت، مطمئن و آسوده خاطر باشید. نرم افزار CRM با ارائه اطلاعات مفید و یک دست، این امکان را به شما می دهد که از عملکرد تیم‌های فروش، پشتیبانی، ارائه خدمات به مشتری و بازاریابی خود آگاه شوید. همچنین می توانید از داده های مربوط به کانال های مختلف فروش و رسانه های اجتماعی خود را رصد نمایید.


شما با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، یک دید کلی از مشتریان خود پیدا خواهید کرد. در واقع می‌توانید همه فرآیندها را به صورت یک سیستم واحد، مشاهده کنید. یک نمودار ساده و قابل تنظیم که می‌تواند سوابق قبلی مشتریان، وضعیت سفارش‌های آن ها، مسائل مربوط به خدمات مشتریان ویژه و ... را برای شما به زبان تصویری و مختصر بیان کند.


در سی آر ام اوج، شما حتی می‌توانید انتخاب کنید که این اطلاعات، مربوط به فعالیت‌های مشتریان در رسانه‌های اجتماعی شما نیز باشد. برای مثال لایک‌ها و نظرات مشتریان شما در شبکه‌های اجتماعی و نیز مواردی که با دیگران به اشتراک می‌گذارند.


بازاریابان سازمان شما می‌توانند با کمک سی آر ام اوج، برای درک بهتر قیف فروش و یا بررسی روند آینده هر محصول، پیش‌بینی‌های دقیق‌تری انجام دهند. به این ترتیب، شما دید واضح نسبت به هر سرنخ خواهید داشت و مسیر تبدیل سرنخ به فروش را راحت تر طی می کنید.


هر چند که سی آر ام اوج، به طور سنتی، ابزار فروش و بازاریابی است، اما تیم‌های پشتیبانی و ارائه خدمات مشتری نیز از مزایای بی‌شمار آن بهره می‌برند. امروزه مشتریان می توانند از روش های مختلفی مشکلات خود را به گوش کسب و کارها برسانند. مثلا می توانند آن را در یک کانال اجتماعی (مثل توییتر) مطرح کنند و یا به صورت خصوصی (مثلا به صورت ایمیل یا تلفن) درصدد حل آن برآیند. پلت فرم سی آر ام اوج، شما را قادر می‌سازد بدون اینکه مسیر ردیابی درخواست مشتری را گم کنید؛ آن را به بهترین و موثرترین شکل ممکن پیگیری نمایید.



No comments:

Post a Comment